A vampire prince's life

Utolsó kommentek

  • York Ketchikan: A világ nem fekete-fehér, csak tekints a jin-jangra: a feketében ott a fehér és vica versa. Ha már... (2011.09.08. 23:23) Rossz.Rossz?
  • VampireLady: Olyan jó lehet a barátnődnek, hogy ilyen figyelmes és szerető barátja van:) engem eddig mindenki k... (2010.12.16. 20:30) Nyári rege
  • VampireLady: Szia:D most regisztráltam az oldalon és nagyon meglepődtem, hogy rajtam kívül is vannak ilyen "vám... (2010.12.16. 20:30) Tűzhányó
  • Vámpírherceg: @Draco Fenrir: Igen, meglepően hasonlít a gondolkodás módunk. Legalábbis a kommented alapján nagyo... (2010.07.31. 15:11) Június 17.
  • Draco Fenrir: Annyira átérzem a helyzetedet. Én is tapasztaltam már hasonlót, és ha akarod, segítek neked megvál... (2010.07.31. 15:06) Június 17.
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Tábor,novella.

Vámpírherceg 2010.07.26. 16:55

 Tiszainokán voltunk félnomád táborban az osztállyal, egy hétig. Született egy novella. Remélem, értitek a mondanivalóját.

 

A kőris

 

Harminc év. Ennyi idő telt el a fa ültetése óta.

A magas, szikár kőris a kert közepén állt, törzsét repedezetté tette az idő, kérge helyenként lepattogzott, másutt bicskák véstek mintát bele.

Nagyapa halála óta nem jártam a házban, de az épületen nem látszottak az évek. Mintha bármely pillanatban kicsoszoghatott volna az öreg a fehér verandára, hogy rágyújtson keserű pipájára. Az ódon falak, a dohos illatot árasztó szőnyegek, mind-mind őt idézték.

- Harminc év – kuncogtam. – Meg sem látszik a házon.

- Drágám, te vagy az? – szól ki egy női hang a szomszéd helyiségből.

Mary a konyhában pakolászott. Nagy pocakjától csak nehezen fért a kopottas konyhapulthoz.

- Pihenned kéne – léptem oda hozzá. – Nem tesz jót, ha a kilencedik hónapban megerőlteted magad! Egyébként is, még csak most érkeztünk!

- Hallgass – nyomott csókot az ajkamra. – A kicsi bármikor megszülethet és szeretném addigra baba-biztosabbá varázsolni a házat.

Elmosolyodtam.

- Ráérünk még azzal – mondtam, átkarolva a derekát. – Üljünk ki inkább a fa alá.

Megcsókoltam.

- Még mindig nem tudok ellenállni neked – mosolyodott el ő is.

Kéz a kézben sétáltunk a kertbe.

- Hihetetlen ez a fa – mondta Mary. – Egyetlen másik növény sem ennyire élettel teli.

- Igen – bólintottam mosolyogva. – Mintha nagyapa élne tovább benne. Emlékszel, milyen erős volt még öregen is? Talán az ő ereje költözött a fába. Vagy csak nagyon jó minőségű itt a talaj. Ki tudja.

Az emlékek lavinaként zúdultak az elmémre. Az első kerékpár, sárkányeregetés nagyapával, hógolyózás.

Megélénkült a szél.

- Menjünk be – bújt hozzám dideregve Mary.

Az este csendesen telt. Mary hímzett, én pedig TV-t néztem. Odakint susogtak a levelek, az eső hangosan kopogott az ablakon.

- Elmegyek aludni – tette le a hímző készletet.

- Rendben drágám – csókoltam meg a homlokát. – Mindjárt megyek utánad.

A meccs pár perccel később véget ért. Felkeltem a kanapéról, hogy keressek magamnak valamit enni.

- Peter! – szólt ki Mary a szobából. – Peter! Jön a baba!

Azonnal berohantam a szobába. Menetközben felkaptam a táskát, amiben már napok óta összekészítve állt a kórházban is nélkülözhetetlen holmi.

Mary az ágy szélén ült, indulásra készen. Vállára terítette háromszög alakú kendőjét, majd beledugta lábát a papucsába.

- Gyere – fogtam meg a kezét.

Odakint még mindig szakadt az eső.

Gyorsan beültettem Mary-t az anyósülésre,  majd én is beszálltam.

Az autó lassan kigördült az útra.

Jobbra néztem, hogy lássam, jön e valaki. A kőris némán bámult minket, s mintha minden levele örömtáncot járt volna a szélben.

Villám cikázott végig az égen, s a hatalmas fa eget rengető robajjal tört ketté.

Ráléptem a gázra. A kerekek meg-megcsúszva tolták előre a kocsit, s még az utolsó pillanatban sikerült kicsusszannunk az aláhulló törzsdarab útjából.

Menetközben felhívtam a kórházat; mikor odaértünk már egy hordággyal vártak minket.

A percek, míg várakoztam, óráknak tűntek.

Egy nővér lépett ki az ajtón.

 - Bejöhet – mosolyodott el – Fia született.

Mary az ágyon feküdt, a csöppség ott volt a mellkasán.

- Mi legyen a gyermek neve? – kérdezte az orvos.

Ránéztem a feleségemre. Bágyadtan bólintott.

- Legyen Matt. Matt, a nagyapám után.

 

2010. július 21.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://avampireseveryday.blog.hu/api/trackback/id/tr452177699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása